FURTHER

Sådan finder du potentialet

Én af de ting, der kan være en stor udfordring i hverdagen er muligheden for at kunne komme i dybden med de digitale udfordringer, der virkelig kan gøre en forskel for din forretning.

De fleste af os bliver nærmest dagligt bestormet af idéer, indtryk og ønsker til, hvad vi skal gøre fra både chefer, kolleger, leverandører og andre former for interessenter, der vil os alt det bedste.

Det medfører ofte en stor indsats for at forsøge at skabe orden i kaos, og resultatet er tit, at man aldrig rigtig føler, man kommer i bund med noget af det og i sidste ende risikerer at træffe beslutninger på et mindre solidt grundlag, end man godt kunne have ønsket sig.

Sagt på en anden måde kan man hurtigt komme til at kratte lidt i overfladen over et stort område, hvor det man dybest set gerne ville var at kunne stikke spaden i jorden det rette sted og grave, indtil guldet dukker op i lyset.

En effektiv guldgraver-metode

Den spade har vi i FURTHER fundet. Hos os hedder den Assumptions Mapping, og det er en super effektiv metode til lynhurtigt at få kvalificeret debatten om, hvor fokus bør lægges, så spaden kan komme i jorden samt lægge en plan for, hvordan man hurtigst når ned til det guld, der måtte være begravet.

Assumptions Mapping handler i sin essens om at få kortlagt sine hypoteser og antagelser forud for et givent projekt, så det sikres, at man bruger mest krudt på at få verificeret og analyseret de antagelser, der har største betydning for, om det, man gerne vil kaste sig over, bliver en succes eller ej.

Men Assumptions Mapping kan også en anden ting, som i denne sammenhæng er helt central: Metoden kan via sin evne til at fokusere og fjerne distraktioner kvalificere de emner og problemstillinger, det virkelig er værd at gå i dybden med på en helt anden måde end ellers.

Få udvidet horisonten

Det, der viser sig, når vi i FURTHER bruger Assumptions Mapping sammen med vores kunder er, at hvor vi før ville bruge meget energi på at drøfte alle mulige idéer og tiltag i øst og vest, bruger vi nu tiden til virkelig at komme til bunds og undersøge nye mulige vinkler af de mest potentialerige idéer.

Og det er, når vi gør det sammen med kunderne, at de potentielt virkelig gode og banebrydende idéer opstår. Den slags idéer, som i sidste end – hvis potentialet kan valideres i markedet – kan blive til nye produkter og services, der bliver virkelige vækstdrivere.

Interesseret i at høre mere om Assumptions Mapping og hvad det kan gøre for din virksomhed? Så tag fat i os. Brug formularen eller ring på 2628 1976 og lad os aftale et første uforpligtende møde, så vi sammen kan hjælpe dig med at skabe det optimale fokus frem mod nye vækstdrivere.

(Foto: Pixabay.com)

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: