FURTHER

Spar unødvendige features væk

En af de klassiske problemstillinger ved ethvert digitalt projekt er, hvad man skal have med af features – og hvor mange.

Ofte er tendensen, at man forsøger at presse så meget ind som overhovedet muligt. Enten fordi man er fuld af gode idéer eller er blevet voldsomt inspireret af, hvad man har set andre gøre. Eller også fordi man i virkeligheden er usikker på, hvad det er, ens målgruppe i sidste ende har brug for.

Problemet er stort, fordi de mange features har en tendens til at æde dit budget til udvikling af din digitale løsning op. Udover at tingene bliver dyrere, end de fleste og måske også du selv havde regnet med, sker det også ofte, at du kommer til at lancere en første version, der slet ikke har alt det med, som du havde forestillet dig og gerne ville have haft med.

Vores formel for din succes

Det er en rigtig træls situation at stå i. Og derfor har vi udviklet en effektiv metode, der er designet til at hjælpe dig med aldrig at komme i den situation.

Metoden er i al sin enkelhed at arbejde struktureret med at forsøge at forstå, hvad det er for nogle features, der set med dine brugeres øjne vil kunne gøre den største forskel i forhold til at løse deres behov og problemstillinger. Vi har forfinet metoden således, at vi med et relativt beskedent antal kvalitative interviews og ganske lidt desk research faktisk er i stand til at give dig et meget træfsikkert bud på, hvad det er for 3-5 ting, du SKAL have med i din digitale løsning for, at dine brugere er glade og tilfredse – og også vælger dig næste gang, de står med problemet.

Få mere for mindre

Udover at være enkel og effektiv er metoden også på enhver måde billig. Vi har lavet regnestykket:

I stedet for at starte med at bruge 100 % af dit budget på at lave et klassisk digitalt projekt, hvor du dybest set ikke føler dig sikker på, du får prioriteret de rigtige ting, kan du starte med at anvende 5 % på sammen med os at skabe et godt fokuseret projektgrundlag, der baserer sig på, hvad din målgruppe rent faktisk har af reelle behov til en leverandør som dig. Når dette arbejde er løst, kan vi erfaringsmæssigt se, at det koster omkring 70-80 % af dit oprindelige budget at træffe et valg om at fokusere på de 3-5 ting, din målgruppe indikerer er virkelig væsentlige for at få løst deres behov og så lancere med det.

Resultatet: Du får en meget mere fokuseret digital løsning, der matcher din målgruppes behov og forventninger til 75 % af prisen for et digitalt projekt, som dybest set er en tur ud på det dybe vand.

Virker det ikke som et rigtig godt tilbud?

Hvis du synes, at det gør det, så tøv ikke med at tage fat i os. Vi giver altid gerne den første kop kaffe til en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig med at få mere for mindre.

(Foto: Pixabay.com)

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: